NET-A-PORTER NA WHATSAPP

netaporterbanner

Firma Net-a-Porter uczyniła kolejny wielki ruch, by trafić do większej liczby odbiorców. Już niedługo kreacje Prady czy Versace będzie można kupić przez aplikację mobilną WhatsApp. Osobiści styliście Net-a-Porter będą rozmawiać online z klientami, traktowanymi przez firmę jako EIP: Extremely Important Person. Ta strategia wpisuje się w sposób kontaktowania się z odbiorcami przez takie marki jak Diesel, Kenneth Cole, Clark’s i Agent Provocateur, które już korzystają z komunikatora.

„Zrobiliśmy niektóre z naszych największych sprzedaży EIP rozmawiając przez WhatsApp.” – powiedział prezes Net-a-Porter, Federico Marchetti.

To tłumaczy pragnienie firmy, aby dotrzeć do klientów za pośrednictwem tego medium. Dodatkowo, Net-A-Porter zawiera niemal dwukrotnie więcej transakcji z użytkownikami telefonów komórkowych w porównaniu do klientów kupujących za pośrednictwem swoich komputerów stacjonarnych. Nie tylko użytkownicy smartfonów wracają po kolejne zakupy, lecz także wydają więcej.

„Bezsporna jest rola, jaką komórki odgrywają w życiu konsumentów. Pytanie brzmi: jaka jest najlepsza strategia mobilna dla marek?” – zastanawia się Phil Granof, dyrektor działu marketingu NewStore. „Kiedy chodzi o rozmowy handlowe pomysł, iż można umieścić je w miejscu, gdzie klient spędza najwięcej czasu, jest absolutnym strzałem w dziesiątkę. Jeśli aplikacja jest naturalnym miejscem prowadzenia konwersacji, będzie to także miejsce zawarcia transakcji.”

Latem ubiegłego roku Dior testował sprzedaż torebek w Chinach przez aplikację WeChat, używaną przez niemal 700 milionów ludzi w tym kraju. Limitowana edycja modelu oferowanego zwolennikom marki w komunikatorze spowodowała bezpośrednie zakupy za pośrednictwem aplikacji. Inwestycja zwróciła się.

Dior nie powrócił do WeChat, lecz Net-a-Porter inwestuje w platformę, która zamieni WhatsApp w kanał sprzedaży w pełnym wymiarze godzin.

whatsapp-luxury-fashion-ecommerce-1

źródła: www.digiday.com; www.hypebeast.com

Dodaj komentarz