NOWA KOLEKCJA MOSCHINO I CANDY CRUSH SAGA

mos0

Nawet jeśli nie grasz w Candy Crush Saga, na pewno o niej słyszałaś. Rozgrywana głównie za pośrednictwem aplikacji mobilnej od 2012 roku ma na koncie już ponad bilion rund, z czego 198 miliardów przypadło na rok 2016. To tak, jakby każdy człowiek na Ziemi zagrał w nią 28 razy w ciągu roku. Gdyby Candy Crush obracała się w tych samych sferach co Kylie Jenner i Selena Gomez, byłaby w dobrym towarzystwie, z prawie 80 000 polubień na Facebooku.

Fenomen gry wykorzystał Jeremy Scott, wplatając elementy jej grafiki do kapsułowej kolekcji, zaprojektowanej specjalnie na kalifornijski festiwal Coachella.

Scott od dawna udowadnia, iż posiada szósty zmysł w odniesieniu do przepowiadania przyszłych hitów pop kultury, nawiązując współpracę z Google oraz megagwiazdami, takimi jak Katy Perry, Nicki Minaj i Madonna, dla których tworzył kreacje na czerwony dywan. Jego estetyka plasuje się w głównym nurcie. Przedstawił logo Snickers na sukience, na nowo wyreżyserował scenę walki Transformersów na garniturze, sięgnął nawet po grzeszne podteksty z programów telewizyjnych lat 60-tych i 70-tych. Wszystkie owoce jego pracy odniosły nieprawdopodobny sukces. Mów co chcesz, lecz jest to rodzaj geniuszu.

W kolekcji Moschino x Candy Crush Saga nie sposób doszukać się podtekstów, lecz „To bardzo fajna rzecz.” – jak twierdzi Yonna Ingolf, projektant narracji w grze.

„Po raz pierwszy współpracujemy z wysoką modą. To było dla nas naturalnym krokiem. Umysł Jeremy’ego jest bardzo „słodki”.

Scott zgadza się.

„Myślę, że prawie każdy w to gra. Moja mama i mój 10-letni bratanek – oboje to uwielbiają. To rozrywka dla każdego.”

Projektantowi szczególnie przypadła do gustu wybrzuszona czcionka retro, używana w aplikacji, którą odtworzył w nazwie „Moschino” i otoczył cukierniczymi ozdobnikami. Jeremy zastosował prostą logikę:

„Mamy stroje kąpielowe, ponieważ wszyscy w pewnym momencie Coachella będą w basenie, lub będzie tak gorąco, że chcieliby w nim być.”

Udział w wydarzeniu to będą jego wakacje, po których projektant uda się do Mediolanu, aby przygotować się na następny pokaz Moschino, a następnie wrócić do Nowego Jorku na Met Gala na początku maja. Jesteśmy pewni, że będzie słodko.

mos1 mos2 mos4

źródło: www.stepinsidemycloset.com; www.vogue.com

Dodaj komentarz