URBAN DECAY – JEAN-MICHEL BASQUIAT

hero-banner-desktop-right

Światy piękna i nauki łączą się w nowej, limitowanej linii kosmetyków do makijażu Urban Decay inspirowanej dziedziectwem Jean-Michela Basquiat’a. W kolekcji, dostępnej od 15 marca, znajdują się szminki, pudry, palety cieni do powiek, kredki do oczu i kosmetyczki.

Basquiat rozpoczął swą karierę od malowania graffiti na murach Manhattanu wraz ze swym przyjacielem Alem Diazem. W grudniu 1978 „The Village Voice” opublikował artykuł o ich twórczości, dzięki czemu artysta stał się powszechnie znany. W latach 80-tych był już uznaną postacią świata sztuki, obok Andy’ego Warhola, Davida Bowie i Debbie Harry. Malarz jest pamiętany jako pionier neoekspresjonistyczny, który zbuntował się przeciwko minimalistycznej sztuce lat 70-tych. Jego charakterystyczny styl i wykorzystanie żywych barw idealnie wpasowuje się w stylistykę Urban Decay. Firma rozpoczęła swą działalność w latach 90-tych a oferowane przez nią niekonwencjonalne odcienie były w tamtym czasie rzadkością.

„Podobnie jak Urban Decay, Basquiat był outsiderem, który zakwestionował status quo i używał kolorów w nietradycyjny sposób.” podaje marka w oświadczeniu. „Przez jego nieformalne graffiti i sposób, w jaki mieszał media i kolory wypowiadał się przeciwko niesprawiedliwości społecznej; trudno sobie wyobrazić bardziej doskonałe dopasowanie dla naszej marki.”

Kolekcja Basquiat składa hołd twórczości artysty przez użycie mini reprodukcji jego grafik i podpisów na opakowaniach produktów. Znajdziemy tu 12 kolorowych kosmetyków inspirowanych kolorami i nazwami zaczerpniętymi bezpośrednio z prac Jean-Michela. Ich ceny wahają się od 17 do 39$ a koszt całego zestawu to 165$.

bas9

bas15 bas16

bas7 bas8 bas6 bas5 bas2 bas1 bas4 bas3 bas11 bas12 bas13 bas14

źródła: www.elle.com; www.urbandecay.com

Dodaj komentarz